Reklám és reklámszöveg kutatások
Reklám és reklámszöveg kutatások

Ez a kutatási típus nélkülözhetetlenné vált minden olyan termék vagy márka piaci bevezetésénél, újra pozícionálásánál amelyet a gyártók vagy forgalmazók reklámozni, bemutatni szeretnének a leendő célcsoportjuknak. Ennek a kutatási területnek kilenc alapvető, egymással szorosan összefüggő területét különböztetjük meg:
- Ötlet- és termékfejlesztési kutatás
- Stratégiai kutatás
- Fogyasztó/vevő kutatás
- Korai fázisú reklámszöveg-kutatás
- Későbbi fázisú reklámszöveg-kutatás
- Nyomon követő kutatás (reklám hatás mérése)
- Tetszési index
- Averziók mértéke, oka
- Speciális tényezők
- A reklámkibocsátás mértékéhez és hatásosságához tartozó mutatók, pl.
- Nettó elérés (Net reach)
- Bruttó elérés (GRP)
- Átlag kontaktus gyakoriság (OTS)
- Kontaktus gyakoriság eloszlás táblázata (Reach and Frequency)
- Affinitásindex
- A költséghatékonyság méréséhez kapcsolódó mutatók, pl.
- 1000 fő elérésének költsége (CPM)
- Egy GRP pont költsége
- Médiakutatás