Kutatás típusok
Kutatás típusok
A M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Társaság marketing kutatásait az ESOMAR nemzetközi standardjainak megfelelően végzi. Szakmai felkészültségünkből adódóan a kutatások széles skálájával állunk a Megbízók rendelkezésére. Társaságunk elsősorban a következő kutatás típusokkal foglalkozik:
Desk research (szekunder adatok szisztematikus gyűjtése és elemzése)
Field research (primer adatok szisztematikus gyűjtése és elemzése)
Kvalitatív kutatások
- Mélyinterjú
- Fókuszcsoport
- Mini fókuszcsoport
- Delphi eljárás
Kvantitatív kutatások
- Megkérdezés
- Telefonos
- Személyes (PAPI/CAPI),
- Postai
- online/webes,
- Megfigyelés
- Kísérlet
- Póbavásárlás (mystery shopping/mystery calling)
Mintavételi eljárások
A kvantitatív kutatásaink során elsősorban véletlen mintavételi technikákat (az egyszerű véletlen, a szisztematikus, a rétegzett és a csoportos mintavételt) alkalmazunk. Ha a kutatás jellege nem véletlen mintavételi eljárást követeli meg, akkor leggyakrabban a kvótás illetve hólabda –mintavétel szabályai szerint járunk el.
ADATFELVÉTEL
A megkérdezéseken alapuló marketing kutatásaink alkalmával az adatfelvételeket az adott témakörre külön felkészített, nagy gyakorlattal rendelkező kérdezőbiztosi gárda végzi a mintavételi eljárásban meghatározottak szerint. A megkérdezések a Megbízó által jóváhagyott strukturált kérdőív segítségével történnek.